Oprogramowanie CRM – wsparcie w sprzedaży i obsłudze klienta

Dla każdej firmy kluczowa powinna być obsługa klienta. Obecnie można wspierać ją z użyciem odpowiedniego oprogramowania komputerowego. Programy do zarządzania relacjami z klientami, czyli CRM (Customer Relationship Management) to kompleksowy zestaw narzędzi i procedur wspomagających zarządzanie kontaktami z klientami firmy.

Obecnie w kontekście biznesu CRM niesie ze sobą szereg korzyści. Działania prowadzone w zakresie zarządzania relacjami z klientami umożliwiają zdobycie klientów oraz utrzymanie tych stałych, aby dostarczać im wysokiej jakości usługi i produkty, budować lojalność klientów i zwiększać przychody.

Nie istnieje jednoznaczna definicja, czym dokładnie jest CRM i możemy spotkać się z różnym rozumieniem tego właśnie pojęcia. CRM pojmowany jest między innymi jako strategia wspierająca marketing, procesy sprzedaży oraz obsługę klienta, jako doskonalenie i implementację strategii w zakresie pozyskiwania i utrzymania klientów czy też jako model zarządzania, którego celem jest sprostanie oczekiwaniom konsumentów.

Systemy informatyczne CRM
Zarządzanie relacjami z klientami jest obecnie znacznie łatwiejsze za pomocą specjalnych systemów informatycznych CRM. Systemy te automatyzują i wspomagają procesy obsługi klienta i wspierają pracę działów sprzedaży, obsługi klienta, marketingu oraz zarządu.

Główne zalety korzystania z oprogramowania CRM:

  • wzrost zysków firmy
  • łatwiejsze nawiązywanie i poprawa kontaktów handlowych
  • większa elastyczność
  • lepsza obsługa klienta
  • zwiększona sprzedaż krzyżowa i rozszerzona
  • łatwa dostępność informacji pozwalających na podejmowanie kluczowych decyzji
  • profilowanie klientów i skuteczny marketing docelowy

CRM gromadzi informacje oraz analizuje je i udostępnia, pozwalając na pełną obsługę klienta. Poprzez wdrożenie systemów CRM przedsiębiorcy mogą zmniejszyć ryzyko błędów, oszczędzić swój czas, poprawić wizerunek, dopasowywać ofertę do potrzeb klientów, przyspieszyć procesy realizacji zamówienia, tworzyć celne kampanie marketingowe, a to tylko kilka korzyści, jakie można osiągnąć.

Oprogramowanie CRM koncentruje się na trzech obszarach:

  • automatyzacja marketingu – zwiększa wydajność pracowników zajmujących się tworzeniem kampanii reklamowych, możliwy jest podział klientów na różne grupy i automatyczne przesyłanie im informacji marketingowych
  • automatyzacja sprzedaży – wspiera procesy biznesowe związane ze sprzedażą towarów i usług, pozwala na śledzenie informacji o zamówieniach klientów, pozwala na dopasowanie oferty do preferencji i potrzeb klienta, tworzenie prognoz sprzedażowych, co wpływa na poprawę wyników firmy
  • automatyzacja obsługi klienta – usprawnia komunikację z klientem, aby poprawić z nim relacje, wspomaga obsługę w przypadku występowania problemów z produktem czy usługą, umożliwia zbieranie informacji o klientach

Oprogramowanie CRM, które jest niezastąpione w procesach sprzedażowych oraz obsłudze klienta, oferuje firma IT Center. Udostępnia ona system CRM w chmurze, z którego można korzystać na komputerze i na urządzeniach mobilnych. Więcej informacji znajdziemy na stronie: https://itcenter.pl/oferta/oprogramowanie-dedykowane/#crm.

1 thought on “Oprogramowanie CRM – wsparcie w sprzedaży i obsłudze klienta

  1. Inwestycja w dopasowany do swojej firmy system CRM, to zdecydowanie inwestycja na przyszłość. Dlatego warto poświęcić czas na poszukiwania odpowiedniego systemu i wdrożenie, aby móc maksymalnie korzystać z systemu przez lata.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *